They are APPRECIATED :D

Saturday, December 22, 2012

Bila ibu & anak bershopping ^^

Assalamulaikum,

Ni hao ma? cewah cewah.




Tomorrow im going to Batu Pahat for a wedding ceremony. Sedara belah ayah. Suddenly petang tadi ibu cakap "eh takde baju la nak pakai esok,semua baju dah banyak kali pakai".
Ala ibu nak beli baru letuw macam tak tau pulak. Hm act aku pun takde baju nak pakai. In that case ajak ayah pegi tesco cari baju sebab sana agak banyak  choice.



After asar siap siap mandi then pegi Melaka raya jap. Ayah tetiba bawakpegi sana ikut aje la. Then masuk kedai hiasan rumah dengan barang barang doorgift. Entah apa nama kedai tu dah lupa --' Kat sana tak beli apa pun. Tengok tengok je. Nothing interesting there. Hokaloh . Pegi beli beg sekolah kat kedai sukan nearer. I choosed grey and pink colour. Cantik :)

Lepastu baru pegi tesco. At first nak attack first lady tapi dah terpikat dengan jubah moden kat kedai lain. Muka teruja msuk fitting room. Haa muat muat. Okay bayar :) Cari tudung susah pulak nak cari warna padahal warna pink je. Ye ah tak nak lari colour nanti spoil.* haila minah,cerewet. Turn ibu pulak cari baju. Aku rasa tadi dekat 10 kali pusing pusing dalam kedai tu. Haha. Rambang mata @_@ At last aku bagi ibu 2 pilihan je. Tapi aku jugak yang pilih.

Kalau shopping dengan ibu,asyik nak lawan cakap je.


Aku: haa ibu yang ni yang ni,Cantik la ada manik bla bla bla.
Ibu: eeee tak nak la nampak gemok
Aku: eh tak la. ni kan garis tegak tegak. nampak kurus nanti.
Ibu: yeke? *belekbelek. Eh ni apa ni.Alaa rosak. tengok ni.
Aku: sikit je tak nampak la
Ibu: ada ke tak tudung nak pakai ? kang tade tudung pulak.
Aku: eh ada. yang ada batu batu depan tuu. haa warna dye ala ala ni sikit.

Ibu took about  3 minutes to decide. Look! asal nak pilih benda kiteorg mesti macam ni. Semua pendapat aku keluarkan. Usually pendapat kiteorg sama.Tapi kalau tak sama gaduh -,- Haha. Ibu makes me penat membebel. Papepon, Ibu is the most important person in my life. Sayang ibu <3

Till then.